miercuri, 25 septembrie 2013

Mediocre reviews : filme pe care ar trebui sa le vada toata lumea

Facand reviewuri din astea ma gandeam ca,abordand doar chestii noi,n-o sa apuc niciodata sa scriu cate ceva despre chestiile mele preferate.Daca nu stiti la ce film sa va uitati (si eventual ati intrebat pe Facebook si toata lumea a zis "The Notebook"),luati de aici.

Fight Club : daca ar fi sa o iau obiectiv,Fight Club e cel mai bun film pe care l-am vazut vreodata.Si nu,nu e un film cu batai.Este un film despre evadarea din cotidian si despre respingerea consumerismului si a limitarilor societatii,totul garnisit cu niste acting absolut superb,o cinematografie geniala si o surpriza pe la sfarsit,pentru cei carora le place sa-si adune barbia de pe jos.Si are si batai.

Pulp Fiction : daca ar fi sa o iau subiectiv,Pulp Fiction este filmul meu preferat.Are un stil aparte,specific lui si altor catorva filme ale domnului Tarantino care combina cultura pop a anilor '70 cu tehnici de naratiune postmoderne.Povestile se petrec non-liniar si au fiecare ceva care le face speciale pe langa umorul negru si subtil prezent in tot filmul.Si e cu Samuel L.Jackson (si dupa cum stim,L vine de la "motherfucking").Si John Travolta,Bruce Willis,Uma Thurman,Harvey Keitel si Ving Rhames.

The Usual Suspects : Usual Suspects este un film mediocru pana la final.La final,toti cei care il vad isi aduna fetele de pe podea.Orice alt detaliu anuleaza orice motiv de a-l vedea.

Goodfellas : probabil cel mai bun si mai stylish film cu mafioti pe care l-am vazut.Povestea e buna,are umor si putina autoironie si e spusa in cel mai misto mod:direct.Naratiune,ca Fight Club si Shawshank Remeption.They should do that more.Filmul este regizat de Martin Scorsese si are actori precum Robert De Niro si Ray Liotta dar nu ar fi complet fara Joe Pesci.Joe Pesci joaca acelasi rol in toate filmele lui si nu se invecheste niciodata si Goodfellas este probabil filmul cu cea mai geniala iteratie a personajului joepescian.

Full Metal Jacket & Apocalypse Now : pe astea le-am pus impreuna pentru ca amandoua sunt in Vietnam si amandoua reusesc sa potretizeze razboiul ca fiind intr-adevar ceva naspa in care soldatii isi pierd umanitatea si mor pentru nimic si fara nicio glorie.Diferentele sunt stilistice : FMJ are ceva umor si are niste scene memorabile pe cand AN e mai incet,mai atmosferic si mai trippy si trebuie luat pe de-antregul.

Requiem for a Dream : ca tot vorbeam de filme triste,RfaD este cel mai deprimant film facut vreodata.Progresia filmului se bazeaza pe diagrama lui Kurt Vonnegut despre cartile lui Kafka : pe o scara a fericirii de la 1 la 10,Requiem for a Dream incepe la -3 si scade.Filmul este o experienta foarte nasoala si disturbing si se deosebeste de alte filme triste prin faptul ca nu ofera niciun fel de speranta pe tot parcursul sau.

American Beauty :  AB merge pe aceeasi idee ca si Fight Club dar este mai realist si ceva mai dur.Also,Kevin Spacey.

Filme asiatice bune : asiaticii (mai specific,japonezii si coreenii de sud) au o abordare diferita fata de europeni/americani.Filmele lor sunt mai dramatice,mai teatrale desi uneori cam exagerate.Merita vazute macar din curiozitate.Recomand Oldboy,I Saw the Devil,Spring,summer,autumn,winter...and spring si filmele lui Akira Kurosawa si animatiile lui Hayao Miyazaki.

The Godfather : Godfather e departe de a fi filmul meu preferat,dar e exemplul perfect de film traditional.Iei o poveste buna,niste actori meseriasi ,filmezi totul cum trebuie si iei 3 Oscarurui pentru primul film si 6 pentru al doilea.

Star Wars the original trilogy : asta daca ca n-ati vazut Star Wars,caz in care sa va fie rusine.

Kill Bill Vol.1 & 2 : niciunul din filmele astea doua nu sunt revolutionare dpdv al povestii sau al ideii si nu prea stau bine la capitolul filozofie,dar mi se par supreme la capitolul actiune fara minte.Kill Bill propune o poveste de razbunare oarecum standard cu sabii de samurai,decapitari,batai si violenta superb stilizata de singurul regizor care reuseste constant sa faca tributuri mai bune decat filmele originale,Quentin Tarantino.

Leon : ca si Kill Bill,Leon nu exceleaza ca si concept si nu este nici cel mai imprevizibil film,dar are foarte mult stil si o poveste destul de engaging.

Aceasta nu este o lista cu cele mai bune filme facute vreodata pe care fiecare cititor trebuie sa o urmeze cu religiozitate.Este o lista de "daca vedeti astea,s-ar putea sa va placa" :) .