duminică, 8 septembrie 2013

Mediocre reviews : Man of Steel & Prometheus

ATENTIE:Acest post contine spoilere,obviously,doar nu o sa vorbesc doar de efecte.

Man of Steel
Man of Steel e unul dintre acele filme cu super eroi care incearca sa capitalizeze pe urma popularitatii filmelor cu Batman din ultimii ani.Ceea ce a facut filmele cu Batman asa de misto a fost echilibrul intre poveste,acting si personaje memorabile,desi unii ar zice ca principala lor calitate a fost seriozitatea.Filmele alea nu au fost facute sa fie filme cu Batman,au fost facute sa fie filme bune.Singurul film care a avut cu adevarat pretentii la a egela awesomenessul celor 3 filme cu Batman a fost Avengers.Avengers a avut personaje decente (desi unora le-a fost atribuite roluri comice unde chiar nu era cazul) dar a avut o foarte mare problema cu povestea : fara personajele arhicunoscute,Avengers ar fi fost un film mediocru si neinteresant despre o invazie extraterestra.Ceea ce eu zic ca si este,dar na,eu sunt mai carcotas.

Man of Steel are aceeasi problema.Daca filmul nu ar fi beneficiat de Superman si de tot universul fictional ascoiat lui,ar fi fost cam de rahat,pentru ca povestea este extrem de previzibila.Totul se desfasoara dupa un tipar invechit in care eroul se ascunde initial ca apoi sa salveze Pamantul de niste extraterestri care la inceput aveau si ei dreptatea lor dar apoi devin evil in mod convenabil si totul se termina cu bine cu posibilitatea unui sequel in care Ben Affleck o sa-l joace pe Batman oh god why.

Mi-a placut prestatia lui Michael Shannon in rolul lui Zod care a reusit sa fie badass fara sa fie exagerat si a lui Russel Crowe care este totusi cine este.In rest cam subtireanu.

Dpdv grafic Man of Steel arata si se misca destul de bine.Arhitectura kyptoniana destul de smechera ca design.Filmul are tendinta de a fi foarte gri si maroniu,ceea ce deranjeaza oarecum dar contribuie intr-o oarecare masura la gradul de seriozitate.Cafteala e cam ca de anime asa,ceea ce e bine.

Per total,Man of Steel nu este un film prost,dar nici bun.Cum am zis,foarte previzibil.Ar fi cam de nota 6.

Prometheus
Repet avertizarea cu spoilerele.
Daca v-ati intrebat vreodata ce face universurile Star Wars,Lord of the Rings sau Harry Potter asa de intersante,acel ceva se numeste back-story (sau lore,cum il mai nuesc unii).Spectatorul este introdus intr-o lume care ii este straina lui si,in mod convenabil,unui personaj (Luke,Frodo respectiv Harry).Pe masura ce respctivele personaje descopera lumea,este descoperita o istorie uneori chiar mai interesanta decat povestea in sine (de exemplu jocurile Star Wars Knights of the Old Republic mi s-au parut chiar putin mai interesante decat filmele originale ca story,avand si ele niste back story fascinant.)

Prometheus se bazeaza aproape complet pe ideea asta.Filmul serveste ca un prequel pentru arhicunoscutul Alien si formeaza la randul lui o intreaga istoriografie a creatiei oamenilor care va fi desigur explicata in urmatoarele doua filme.
De aici provine si ce nu mi-a placut la Prometheus.Povestea are un potential imens dar ramane ambigua si neterminata.Ca si in Alien,toate personajele mai putin unul mor,ceea ce nu mi se are foarte inspirat pentru o trilogie.Deasemenea,settingul este foarte asemanator cu planeta din Alien.

Aparent,filmul are o simbolistica mitologica si religioasa destul de misto dar e foarte probabil ca nimeni sa nu-si dea seama,deoarece atunci cand te uiti la un film cu extraterestri,e posibil sa nu ai aceeasi atentie la metafore ca atunci cand citesti Kafka

Prometheus este ambiguu si nefinisat ca film standalone si prea plin de evenimente ca prima parte a unei trilogii.Totusi,daca nu punem la socoteala inconsistenta filmlui in legatura cu contextul,Prometheus e un sf/horror foarte decent si cu efecte si design misto de vreo 7.5.